..Είναι δυνατό (βέβαια) να αναπτυχθεί τόσο μια παθητική όσο και μιά ενεργός εσχατολογία.
..Στις περισσότερες περιπτώσεις, η περιορισμένη δυνατότητα της διάνοιας να είναι αποκαλυπτική, οδήγησε σε μια παθητική αναμονή της συντέλειας και σε μια άρνηση αντιμετώπισης, μια έλλειψη προβληματικής της ίδιας της ιστορίας.
..Τέτοια ήταν π.χ. η "Ιστορία του Αντίχριστου" του Vlamidir Solovev. Ο χρόνος της αποκάλυψης ερμηνεύεται σα χρόνος απλής αναμονής, υποκείμενος παθητικά στην παρηκμασμένη στάση της διάνοιας.
..Γιατί παράλληλα είναι δυνατό να συλληφθεί και μια ενεργός εσχατολογία.
..Αλλά αυτή πια επιβάλει μια γνώση του είναι, που να ανταποκρίνεται στην αξιοπρέπεια του ανθρώπου ως πνεύματος δυναμικά απελεύθερου.
..Επικυρωνει την ανάγκη της έντασης της ανθρώπινης δραστηριότητας και της ανθρώπινης δημιουργικότητας όταν έλθει το τέλος. Η ιδέα του τέλους πρέπει να γίνη αποδεκτή όχι με μια στάση του νου αρνητική και παθητική, αλλά δημιουργικά και θετικά.
..Η μέγιστη θρησκευτική και ηθική αλήθεια με την οποία ο ανθρωπος πρέπει πια να ταυτισθεί είναι ότι δεν είναι δυνατό να λυτρωθούμε ατομικά.
Η δική μου σωτηρία προϋποθέτει τη σωτηρία και των άλλων, σωτηρία του πλησίον, προϋποθέτει την παγκόσμια σωτηρία, τη σωτηρία όλου του κόσμου, την μεταμόρφωση του κόσμου.
..Η ιδέα της ατομικής και μόνο σωτηρίας είναι αποτέλεσμα της συρρικνωμένης συνείδησης
του ανθρώπου.(...)
..Αυτή η αντίληψη επιβάλλεται να αντικατασταθεί με την ιδέα της δημιουργικής μεταμόρφωσης και φώτισης, με την ιδέα της τελειοποίησης της ζωής ως συνόλου.
....................."Ιδού κτήσις καινή"..........................................
... συνεχεια
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΙΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΥΣ ΔΑΣΙΚΟΥΣ ΧΑΡΤΕΣ
Πριν από 7 χρόνια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
HTML