Τετάρτη 19 Μαΐου 2010

Σάϊ Σέπαρντ & Τζότζεφ Τσάϊκιν -Θεατρικό. (2)

ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΑΠΟ ΚΆΤΩ (προηγούμενη ανάρτηση)
------------------
ΟΜΙΛΗΤΗΣ (επίκληση)
-Μεταξύ της πνοής που ανασαίνω και αυτής που ακολουθεί.......................................κάτι μου λέει τώρα.
-Ανάμεσα στο διάστημα που αφήνω και στο διάστημα που προσχωρώ..............................Ο νεκρός ,μου λέει τώρα.
-Ανάμεσα στη μορφή που αφήνω και σ' αυτή που παίρνω....................................Ο αναχωρητής μου λέει τώρα.
-Ανάμεσα στο αυτί και τον ήχο που πιάνει ένα φάντασμα.............................μου λέει τώρα.
-Ανάμεσα στο ύφος της μάσκας που έχω και της γκριμάτσας που έρχεται......................'ένα πνεύμα μου λέει τώρα.
-Πίσω από τη φωνή που μιλά και από αυτήν που σκέπτεται.................................Ένας νεκρός μου λέει τώρα.

ΟΜΙΛΗΤΗΣ (φωνή του νεκρού)
-Αυτή η στιγμή υπήρξε. Αυτή η στιγμή που συνεχίζει να υπάρχει. Προσπάθησα να σταματήσω αυτή τη στιγμή. Αυτό δεν μπορεί να συμβεί τώρα. Σκέφτηκα. Όχι τώρα. Σκέφτηκα. Είναι ακόμα δυνατό να την αποφύγεις. Σκέφτηκα. Δεν πρόκειται αυτή να μην περάσει. Σκέφτηκα. Όχι ότι δεν θάμαι εδώ αύριο. Σκέφτηκα. Θα είμαι εδώ αύριο. Σκέφτηκα. Είναι αδιανόητο ότι δεν θάμαι . Σκέφτηκα.
..-Αυτή η στιγμή υπήρξε. Αυτή η στιγμή όπου έφυγα παντοτινά. Αυτή η στιγμή όπου έφυγε ολόκληρο το είναι μου. Οι σκέψεις μου όλες. Έφυγαν για πάντα. Όλα μου τα συναισθήματα. Έφυγαν για πάντα. Ολόκληρος ο εαυτός μου. Έφυγε για πάντα. Ολόκληρο αυτό που εννοώ εαυτό μου. Έφυγε για πάντα. Ολόκληρο το κορμί μου έμεινε πίσω. Αυτή η στιγμή υπήρξε και πέρασε.. Με πήρε μαζί της.
---------------- -----------------
ΟΜΙΛΗΤΗΣ (ερωτήσεις στον νεκρό)
.-Είσαι συ αυτός στο θάνατο; Εάν είσαι νεκρός γιατί δεν υπάρχουν κεριά;
-Εσύ είσαι αυτός που κείται νεκρός; Που είναι οι πενθούντες; Η θλίψη;
-------------------------- ---- ------------ -
-Είσαι πραγματικά, αυτός που βλέπω; Ξανά εμφανίζεσαι; Μου ζητάς να το πιστέψω; Τι ζητάς;
-Είσαι πραγματικά νεκρός; Δεν είσαι όπως πριν; Όπως κάποτε ήσουν;
-Σε γνωρίζω σε μια άλλη σου διάσταση τώρα; Σε διαφοροποιώ; Ξορκίζοντας τη μορφή σου αυτή; Όπως σε θυμάμαι κάποτε; Ξανασχηματίζοντας σε.
-Εγώ σε φωνάζω η εκούσια εμφανίζεσαι; Εθελοντικά; Συγκατανεύοντας;
-Τι ζητάς; Μπορείς να μου πεις; Μπορείς να πεις με σιγουριά, ότι δεν είσαι εδώ, σ αυτόν τον κόσμο απ όπου σο9υ μιλώ;

ΟΜΙΛΗΤΗΣ
-Εγώ – εκεί – Εγώ. Εμένα. Λέγοντας. 'εγώ' Στον εαυτό μου. Αυτός ήμουν εγώ. Ακριβώς τότε. Αυτό ήταν. Εμένα. Μιλώ. Εμένα. Κανείς άλλος. Αυτός ήμουν εγώ τότε. Πρέπει να έγινε. Ποιος άλλος; Γιατί να αμφιβάλω; Όχι εγώ; Ποιος άλλος μπορούσε να είναι;

ΟΜΙΛΗΤΗΣ (τραγουδά)
“- Απ αυτή τη στιγμή και πέρα εγώ κι εσύ αγαπημένη
μόνο δύό για τσάι αγαπημένη απ αυτή τη στιγμή και πέρα”.

ΟΜΙΛΗΤΗΣ
Σου γράφω αυτά σήμερα από πολύ μακρυά. Εδώ όλα είναι καλά. Ελπίζω όλα εκεί, νάνε επίσης καλά με εσένα. Ελπίζω να με πεθύμησες τόσο πολύ όπως κάποτε. Ξέρω ότι σ' επιθυμώ τόσο όσο πάντα. Ακόμα ελπίζω αυτό να φτάσει κοντά σου το δυνατόν συντομότερα.
Κάτι συνέβη σήμερα που πιθανόν να το βρεις διασκεδαστικό. Εγώ πάντως το βρήκα διασκεδαστικό. Ένας σκύλος ήρθε στο ξενοδοχείο και άρχισε να τρέχει γύρω από τη ρεσεψιόν. Κανείς δε ήξερε τι να κάνει. Όλοι ήταν αμήχανοι.
Ελπίζω το γράμμα να σε βρει υγιή.
Μ' όλη μου την αγάπη.
Θερμές ευχές,
Καλή τύχη,
Πολλές ευχές,
Δική σου,
Ειλικρινά
Εγκάρδια,
Ο Αγαπητός σύζυγος σου,
Ο Μεγάλος σου υιός,
Η πιστή σου υπηρέτης
Με σεβασμό
Δική σου όπως πάντα
Μ' Αγάπη, Μ' Όλη μου την καρδιά,
Παντοτινά.

ΟΜΙΛΗΤΗΣ (πομπώδης)
-Δεν συμβαίνει συχνά να βρίσκομαι σε αμηχανία με τις λέξεις. Αλλα σ' αυτή τη συγκεκριμένη στιγμή έμεινα άφωνος. Απόλυτα βουβός. Καμιά λέξη δεν μπορούσε να περιγράψει τη σύγκρουση.

ΟΜΙΛΗΤΗΣ (δημόσια φωνή).
-Δεν βρίσκομαι εδώ σήμερα για να αραδιάσω τους νόμους στους ανθρώπους. Αντίθετα. Βρίσκομαι 'δω για να πείτε ανοιχτά τις γνώμες σας. Είμαι 'δω για να δείτε ότι αυτές οι απόψεις δεν λέγονται σε κουφούς. Είμαι 'δω για να μπορέσουμε να ενωθούμε σ' αυτόν τον αγώνα. Έτσι ώστε να ενσωματωθούμε. Έτσι που, μαζί μπορούμε να φέρουμε κάποια λύση σ' αυτό το πρόβλημα, που μας έχει κυριέψει πάνω από μια δεκαετία.

ΟΜΙΛΗΤΗΣ (σ' έναν που πρόκειται να πεθάνει)
Δεν ξέρω τι να σου πω ακριβώς. Δεν θέλω να σου πω΄ψέματα. Δεν θέλω να φτιάξω μια ιστορία.
Δεν ξέρω πραγματικά που πηγαίνεις. Αυτή είναι η αλήθεια. Δεν έχω ιδέα. Είναι εντάξει το να φοβάσαι υποθέτω. Δεν είναι απαραίτητο νά'σαι γενναίος. Ποιος λέει πως πρέπει νά'σαι γενναίος; Μόνο θ άθελα νά'ξερα τι να σου πω. Θα μπορούσα να φτιάξω μια ιστορία. Μήπως πρέπει να φτιάξω; Εντάξει. Ίσος και να το κάνω.
-Όταν πεθάνεις πάς κατευθείαν στον παράδεισο, η στην κόλαση...............Όταν πεθάνεις μετασχηματίζεσαι σε ενέργεια................Όταν πεθάνεις γεννιέσαι σ' ένα άλλο σώμα......................Όταν πεθάνεις γίνεσαι σκατά..................Όταν πεθάνεις πρέπει να ξαναρχίσεις από την αρχή................Όταν πεθάνεις σημειώνεσαι στο ληξιαρχείο................Όταν πεθάνεις συναντάς τους προγόνους σου......................Όταν πεθάνεις όλα σου τα όνειρα γίνονται πραγματικότητα..................Όταν πεθάνεις θα μιλήσεις με τους αγγέλους.......................Όταν πεθάνεις θάναι απόλυτα τελικό..............Όταν πεθάνεις θα πεθάνεις για πάντα........Όταν πεθάνεις είναι το τέλος της ζωής σου.
ΟΜΙΛΗΤΗΣ (ρετσιτατίβο, απλά, σταράτα).
Σήμερα ο άνεμος βρυχήθηκε στο κέντρο της πόλης. Απόψε ακούω τη φωνή του.
Σήμερα το ποτάμι απλώθηκε φαρδιά πλατιά κάτω απ' τον ήλιο. Απόψε τ' ακούω να μιλά.
Σήμερα το φεγγάρι παρέμεινε στον ουρανό. Απόψε αισθάνομαι την κίνηση σου.
Σήμερα οι άνθρωποι επικοινώνησαν χωρίς να μιλήσουν. Απόψε μπορώ ν' ακούσω τη λένε.
Σήμερα το δέντρο άνθισε χωρίς μια λέξη. Απόψε μαθαίνω τη γλώσσα του.
----------------------------------------------------------------------------------------------------ΤΕΛΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

HTML

Powered By Blogger