Πέμπτη, 30 Απριλίου 2009

budismos IV. ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΤΕΛΕΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ

1. ΓΕΝΙΚΌ ΔΙΆΓΡΑΜΜΑ

"Όταν εξετάζεται ο κόσμος, και καθετί που μπορεί αυτός να περιλαμβάνει μέσα από το πρίσμα της τέλειας Σοφίας, τότε αυτός ο κόσμος γίνεται αντιληπτός σαν κενότητα.
Μια καλή επισκόπηση της παγκόσμιας άποψης της Πράζνα Παραμίτα, δίνεται στη Χριντάγια Σούτρα (ΑΡ.54, η οποία είναι ένα από τα πιο έξοχα και τα πιο βαθυστόχαστα πνευματικά τεκμήρια της ανθρωπότητας.
Το κείμενο αυτό συμπληρώνεται από μια περιγραφή σχετικά με τις πρακτικές ενός Μποντισάτβα (ανθρώπου ολοκληρωτικά αφιερωμένου για την σωτηρία όλων των όντων) στο στάδιο της εξέλιξης του (Αρ. 55), στάδιο στο οποίο αυτός αποκτά μια πλήρη κατανόηση των αρχών της Τέλειας Σοφίας."

....................................54
Η Σούτρα αυτή, αφορά τα ΠΕΝΤΕ ΣΩΡΕΎΜΑΤΑ (SKANDA = Σώρευμα). Αυτά οικοδομούν, συνθέτουν το άτομο και τις εμπειρίες του. Στη συγχυσμένη κατάσταση, (Σαμσάρα),ρέπουμε προς κάποιο από αυτά τα σωρρεύματα και το αναδεικνύουμε σε ένα συγκεκριμένο "εγω"
..Ο ασκούμενος ΄χρειάζεται να φθάσει στο στοιχείο της μη-συνειδητότητας του νου
παραμένοντας χωρίς νοητικές πλάνες (καλύμματα από τη σκέψη ή καπελώματα από τη σκέψη),
και παραμένοντας αδιάφορος για κάθε λογής προσωπική επίτευξη επαναλαμβάνει την υπέρτατη προσευχή (μάντρα) που του έχει παραδοθεί απο την Πράζνα Παραμίτα που είναι:
ghate, ghate, paramghate, parasamghate, bonty, svaha !
(έφυγε, έφυγε, έφυγε πέρα, έφυγε πέρα μακριά, ελεύθεροι τώρα όλοι, χαιρετήστε).

...........................55
" Ο Κύριος: Στο έβδομο στάδιο, ένας Μποντισάτβα δεν βασίζεται σε έναν ευτό ή μιά ψυχή ή ένα πρόσωπο, επειδή απόλυτα ένας εαυτός, ον, ψυχή ή πρόσωπο δεν υπάρχει.

Δέν στηρίζεται πάνω στις εκμηδενιστικές απόψεις, γιατί όλα τα ντάρμας (dharma = ο νόμος της ύπαρξης. Dharmas στον πληθυντικο τα φαινόμενα) είναι απόλυτα αδημιούργητα και κατά συνέπεια κανένα ντάρμα δεν είναι ποτέ εκμηδενισμένο.

Δεν βασίζεται πάνω σε αιώνιες απόψεις,γιατί όλα τα ντάρμας είναι αδημιούργητα και έτσι δεν υπάρχει ούτε αιωνιότητα ούτε εκμηδενισμός.

Δεν έχει την έννοια ενός σημείου (ή συμβόλου) γιατί απόλυτα δεν υπάρχει βεβήλωση.

Δέν σχηματιζει λανθασμένη άποψη μιας ετίας, γιατί δεν αναθεωρεί αυτή την άποψη.

Δεν εφησυχάζει πάνω στα σκάντας, στοιχεία ή αισθητηριακά πεδία, γιατί απόλυτα αυτά δεν υπάρχουν.
Δέν βασίζεται σε τίποτε που να ανήκει στον τριπλό κόσμο, γιατι η πραγματική ουσία όλων των πραγμάτων είναι ανύπαρκτη,
δεν κάμτεται από οτιδήποτε ανήκει στον τριπλό κόσμο, ούτε εξαρτάται από αυτό, γιατί στον τριπλό κόσμο καμιά οντότητα δεν έχει ύπαρξη ή μπορεί να γίνει αντιληπτή.
Δεν συμβιβάζεται με καμιά από τις απόψεις που θεωρούν το Βούδδα, το Ντάρμα ή το Σάμγκα σαν ένα καταφύγιο, γιατί είναι που δεν θεωρεί καταφύγιο στη θέα του Βούδδα, του Ντάρμα ή του Σάμγκα, γι'αυτό υπαρχει μια όψη του βούδδα, του Ντάρμα 'η του Σάμγκα. (Sangha = Η Κοινώτητα ή "Εκκλησία" των ασκούμενων. Ενα απο τα "τρία πολύτιμα πετράδια" στα οποία ζητάει "προστασία" κάθε Βουδδιστής.)

Δέν επαναπαύεται πάνω σε απόψεις σχετικά με την ηθικότητα σαν καταφύγιο του, γιατί η τέλεια αγνότητα της ηθικότητας δεν προκύπτει όταν θεωρεί κανείς σαν καταφύγιο τις απόψεις για την ηθικότητα.

Η πεποίθηση ότι όλα τα ντάρμας είναι κενά, δεν τον αποθαρρύνει, γιατί όλα τα ντάρμας είναι κενά μέσα από τα ιδιαίτερά τους σημεία, και όχι μέσα από την κενότητα τους.
Δεν παρακωλύει την κενότητα, γιατί όλα τα ντάρμας είναι κενά και η κενότητα δεν παρακωλύει την κενότητα."
...Συνέχεια...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

HTML